Nattlig stafett

Som jag nyss skrev på fb är jag fullt medveten om att både förkylningar, munsår och gäspningar smittar, men det faktum att matförgiftning smittade var helt nytt för mig! =(

 

I lördags kväll grillade vi och de tre grabbarna mådde så att säga mindre bra under natten och efterkommande dag.. Själv mådde jag fint som en lekande gädda! Men så igår, efter en underbar dag med en massa sol, tvättande, skitsnack och kaffedrickande på balkongen, pluggande och andra effektiva och mycket viktiga sysslor kände jag efter middagen att jag inte mådde helt bra. Därefter började en stafett mellan sängen och toaletten som varade ända fram till ungefär kl 5 imorse. Då nöjde sig magen tydligen med att jag låg väääldigt stilla och småkved i sängen.

 

Som tur är har jag en ängel till pojkvän, som innan han for till jobbet köpte hem både proviva och fil, så nu klarar jag mig nog tills jag är tillräckligt pigg för att komma utanför dörren på egen hand.

 

Nyvaken som jag är sitter jag och försöker få i mig lite flytande frukost, eller lunch, vad du nu föredrar att kalla det. Segt går det oavsett tilltalsnamn, men en tupplur halvvägs igenom kanske gör susen? Helt klart värt att testa, känner att jag har lite mer sömn att ta igen efter nattens träningspass..!

 

Hoppas ni alla mår något bättre än jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0