Sälenhelgen

Väl framme på onsdagskvällen intogs en god middag och sen blev det lite slappande framför tv:n innan det var dags för sängen. Sov som en stock (eller ja, så stocklikt som det går för någon som vaknar minst 5 ggr/natt) och vaknade strax innan 9 då det var dags att ge sig iväg för att inhandla frukost till resan. Vid 14-tiden kom vi äntligen iväg och 6 timmar senare anlände vi vid stugan. En förhållandevis liten stuga, med tanke på att den har 11 (!!) sängplatser - två smårum med 2 våningssängar (varav en dubbelsäng) samt ett större vardagsrum med en stor soffa. Kvällen fortled med mys och soft, samt skön musik som lilla lillasyster stod för! =)

 

Tidig sänggång och tidig uppgång följde denna kväll, strax efter kl 9 var vi ute i backen och tog våra första sköna skär i de perfekt pistade backarna, N på bräda (skitduktig!!) och jag på mina två plankor.

Med bara två korta pauser som avbrott åkte vi ända till stängning, halv 5, innan vi begav oss hem till stugan och en VÄLDIGT skön bastu och en kanongod middag!

 

Nästa dag var likadan, med den skillnaden att jag trodde mina smalben (framförallt mitt högra tibia (skenben)) skulle gå av!! Måste nog införskaffa nya pjäxor om jag ska iväg nästa år också! =P N åkte dessutom skidor denna dag, så hela dagen gick åt att öva oss på carving-stil. Jag skulle själv vilja påstå att jag sista halvan av dagen blev riktigt duktig! =) En ny Anja Pärson kanske? ;P Eller nej förresten, vem vill ha så stora lår?? 

 

Efter en låååång resa hem, där vägen mellan Hundfjället/tandådalen till Lindvallen tog en timme kom vi öntligen tillbaks till Estockolmo. Där stannade vi dock inte länge - efter en sushimiddag (som för övrigt var en av dom bästa jag ätit!) var det bara att ta sig in till centralstation och hoppa på bussen hem till Linkan. Anlände hemma i korridoren vid 23.30, därav mitt korta inlägg igår..

 

Jaja, för att kompensera blev detta väldigt långt istället, hoppas ni ursäktar! =P Nu blir det korridorsfika, hoppas Sebbe bjuder på nått gott!

 

PS. Jag kanske uppdaterar med bilder om nån dag, om jag lyckas få tag på några från de andra som var med. N är inte så himla duktig på att använda sig kamera, jag tycker han borde skänka den till mig istället! =P DS.


Kommentarer
Postat av: Fiffi

fina grejer låter de definitivt som =)

2009-03-09 @ 22:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0