Lina-dagar

Nu är dom över, vad fort det gick!

 

Det blev lite IKEA-shopping, ute-luncher och en massa skratt och mys! I tisdags blev det fest med Rasmus. Vi startade kvällen med räkmiddag och vin utan manligt sällskap. Lagom tills dess att vi piffat till oss anlände ovan nämnda Rasmus och vi fortsatte med Linas medhavda vän Jeltsin! Tanken om en hyfsat lugn kväll hägrade och vi begav oss vid 12-slaget ner mot stan och någon pub. Väl nere vandrar våra blickar längs hela Ågatan - allting är tvärstängt!! Now what? Jo! På vägen ner fick vi i oss lite "färdkost", så väl nere på stan har partyhumöret stigit, så vi stannar en taxi och beger oss till HG där vi skakar rumpa hela natten lång!

 

Igår var därför en lite seg dag, så vi startade den med en långpromenad(?) till Tornby och IKEA! Några timmar senare, lite ljus och lampor rikare och ett antal hundralappar fattigare satte vi oss på bussen hem. Väl hemma däckade vi i soffan och gick upp ur den enbart för att göra varma mackor med *trumvirvel* stekta kantareller!! Gud vad jag älskar mina föräldrar! I somras/höstas kom dom och hälsade på och hade flera liter färdigstekta kantareller med sig - bara att slänga in i frysen och avnjuta när andas faller på!

 

Ida har inte så mycket hunnits med. Vi vaknade sent så det vara bara att käka frulle och sen bege sig mot resecentrum för att vinka av Lina. Vid hemkomsten fick jag dock tokryck och städade rummet! Så nu är det inte längre en grusstig från dörren och in, utan är riktigt fint, odammigt och trevligt!

 

Snart kommer dessutom min egen lilla korridors-Lisa hem, och då ska vi (läs hon) få skvallra över en stoor kopp te!

 

Men först - kvällsmat!

Mors!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Lät som en underbar dag och jag hade gärna vart med!!! Fest på torsdag?!?

2009-01-16 @ 00:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0