22/1

Idag har jag haft en lugn dag.. Eftersom jag var ledig tog jag sovmorgon till kl 10, lagom tills dess att N kom hem från skolan, hihi! Han skrattade lite åt mig när han öppnade dörren och fick se mig ligga och tryna i sängen fortfarande, jag tror han var avundsjuk!

 

Upp ur sängen, frukost/kaffefika och sen drog vi båda två igång och började plugga. Gick faktiskt rätt bra, har nog koll på grunderna kring hjärtat nu.. Kanske..? Hur som helst känns det himla skönt att ha en läkarstudent precis bredvid sig när det dyker upp frågor..! =D Det tackar vi för!

 

Senare på eftermiddagen var det dags att hojppa i ovven (älskar't!!) och pysa ner till Trädgårdsföreningen och leka med alla nya nollan! Lite ätande av kolasnören (utan att använda händerna), ölhävning, irländsk julafton, äggkastning, ninjor och lite annat kul var det dags att med små isklumpar längst ut på fötterna (tidigare kallade tår) trampa hemåt igen. In i duschen för att spola väldigt smärtsamt kallvatten på mina små falanger.. Tyckte lite synd om mig själv, men N tyckte mest jag såg komisk ut för rätt vad det var hade han tagit fram kameran och fotade mina illröda fötter och min smärtfyllda min.. =P

 

Efter lite middag var det N's tur att bege sig iväg - han skulle ut i skogen och leka Rövsex.. ;P Jag bestämde mig för att mysa lite med mig själv så jag hällde upp ett glas vin och satte igång min ljudbok. Det är väldigt underskattat att lyssna på ljudbok - så himla skönt att bara sitta ner och lyssna. Fast det är klart, vissa gånger vill man ha något att göra samtidigt, då kan patients eller ms röj eller nått annat, icke-så-tankekrävande vara ett bra alternativ att pilla med samtidigt som man lyssnar.. *tack för tipset kära bror!*

 

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska ta upp skissblocket och försöka rita något fint samtidigt som jag lyssnar.. Och tjaaa, varför inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0